• Verpakt in luxe geschenkverpakking
  • Voeg een kaartje met logo toe
  • Bedrijven bestellen op factuur
  • Kies zelf een bezorgdatum
  • +31(0)23 205 2661
Klantenservice    Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Hieronder vind je een aantal vragen die wij regelmatig ontvangen. Staat jouw vraag en antwoord hier niet tussen? Bekijk dan het volledige overzicht met veelgestelde vragen.
  • Het bestellen kan direct via onze webshop. Wel zo makkelijk en supersnel! Je kan ook een bestelling plaatsen door onze klantenservice te contacteren via email of via telefoon. Dan helpen wij je graag verder!

     

    Mocht je een offerte hebben aangevraagd, omdat je een groter aantal wilt gaan bestellen dan kan je het beste een reactie per email sturen op de ontvangen offerte, samen met de gevraagde adres- en kaartinformatie. Dan weten wij direct welke offerte verzilverd mag worden en dan kunnen wij je sneller helpen. Dat is fijn voor iedereen!

  • Dat kan door een persoonlijke tekst op een wenskaartje te schrijven, zodat de ontvanger weet wie het cadeau besteld heeft. Daarnaast is het mogelijk om een logo of foto op het kaartje (naast of onder de tekst) te plaatsen. Dit kan zelf worden opgemaakt in onze webshop.

     

    Er is ook een mogelijkheid om het pakket uit eigen naam te laten verzenden. Dan staat er op het verzendetiket jouw eigen naam, en zal direct duidelijk zijn wie de besteller is. Deze mogelijkheid kan worden aangevinkt in het bestelproces in de webshop.

     

    Voor meer mogelijkheden rondom het personaliseren van een groot aantal pakketten is het raadzaam om contact op te nemen met de klantenservice. Bij het bestellen van een groot aantal pakketten is het bijvoorbeeld mogelijk om een eigen item mee te verpakken in de pakketten, of stickers voor op de doos aan te leveren. Wij helpen je graag verder!

  • Naast Nederland is het mogelijk om jouw bestelling in een groot aantal Europese landen te laten bezorgen. Bij een verzending naar het buitenland is het aan te raden (niet verplicht) om een telefoonnummer van de geadresseerde in te voeren. Daarmee kunnen eventuele problemen bij de bezorging in het buitenland snel worden opgelost. Pakketten kunnen naar elk EU-land worden verzonden, met uitzondering van Zwitserland, Engeland, Ierland en Noorwegen. Dat heeft te maken met de verschillende invoerregelingen van deze landen.

     

    Bekijk hier het overzicht van beschikbare bezorglanden.

  • Dat kan! Dat doen wij vaak zelfs. Indien gewenst kan elk pakket naar een ander adres. Dat kan je aangeven in de webshop, maar mocht je alle adres-gegevens al zelf in een excel-sheet hebben verzameld dan kan je deze bestelling doorgeven per email en de ingevulde excel-lijst toevoegen als bijlage. Dit geheel kan worden verzonden naar onze klantenservice. Je ontvangt van ons snel een bevestiging van deze geplaatste bestelling.

  • In de drukke periode (zoals Kerst of Pasen) is het helaas niet mogelijk om aanpassingen te maken in bestaande pakketten. Wij hopen, door het uitgebreide aanbod van cadeaupakketten, dat er voor iedereen een geschikt pakket tussen zit. In rustiger periodes is het in enkele gevallen zeker mogelijk om een aanpassing te maken in een bestaand pakket. Ook is het mogelijk om kleine items toe te voegen in de pakketten, aangezien wij alle pakketten zelf maken op locatie in Hoofddorp. Losse items (zoals zonnebrillen, sleutelhangers, kleine boekjes, vouchers etc.) kunnen dan per post of koerier naar Hoofddorp worden verzonden o.v.v. het ontvangen offerte-nummer.

     

    Mochten er aanpassingen gewenst zijn i.v.m. allergieën, intoleranties en/of andere gezondheidsverzoeken, is het raadzaam om contact op te nemen met onze klantenservice per telefoon of email.

  • De wenskaart is 27cm breed en 8,5cm hoog en heeft een vouwnaad in het midden van de kaart, op 13,5cm. Het logo en de tekst zijn worden aan de binnenkant van de wenskaart gedrukt, zodat alles in 1 oogopslag te zien is en de verrassing het grootst is. Op de kaart passen ongeveer 500 leestekens. Het logo kan toegevoegd worden in de webshop, of per email worden verstuurd in JPG formaat. Aan het toevoegen van een logo zijn geen kosten verbonden

  • Er zijn verschillende mogelijkheden om jouw bestelling bij Charles te betalen. Hiervoor kun je kiezen tussen het betalen via je eigen bank, een PayPal account of Creditcard. Daarnaast bieden wij voor bedrijven ook de mogelijkheid om achteraf middels een toegestuurde factuur te betalen.


    Betalen via je eigen bank
    Via iDeal kun je betalen met een rekening van ABN Amro, Rabobank, ING, SNS Bank, Bunq, ASN Bank, Knab, Moneyou, Regio Bank, Triodos of Van Lanschot. Voor Belgische klanten bieden wij de mogelijkheid om te betalen middels Bancontact, SOFORT, KBC en Belfius.

     

    Betalen via je PayPal account
    Geen toegang tot internetbankieren bij je bank? Altijd handig om een PayPal account achter de hand te hebben! Met enkele klikken is je bestelling betaald.

     

    Betalen via je creditcard
    Met een creditcard van Mastercard, Visa, Maestro of American Express is het mogelijk om je bestelling te betalen. Uiteraard verloopt alles via beveiligde verbindingen.

     

    Betalen via een toegestuurde factuur
    Bestel je namens een bedrijf? Dan is het ook mogelijk om je bestelling achteraf middels een toegestuurde factuur te betalen. De factuur wordt per email toegestuurd nadat de bezorging heeft plaatsgevonden.

    De betaaltermijn van de factuur is 14 dagen voordat de eerste herinnering zal worden verstuurd. De tweede herinnering zal 28 dagen na dagtekening worden verzonden.

     

    Betalen via E-facturatie

    Speciaal voor overheidsinstanties is er een speciale mogelijkheid. Indien gewenst, kunnen wij de factuur via E-Facturatie in dienen. Daarvoor ontvangen wij graag de juiste nummers en details voor op de factuur. De bestelling mag dan per email worden doorgegeven. 

     

  • Het is uiteraard mogelijk om anoniem te blijven voor de ontvanger van jouw bestelling. Standaard vermelden wij geen gegevens van de besteller in of op het pakket. Wij beschikken graag wel over jouw eigen gegevens, zoals een emailadres en telefoonnummer, om contact op te nemen indien er vragen of eventuele problemen zijn m.b.t. jouw bestelling.

  • Vanuit alle landen is het mogelijk om een bestelling te plaatsen bij Charles.

  • Charles biedt de exclusieve mogelijkheid om jouw bestelling volledig uit eigen naam te laten versturen. Hierbij kun je zelf een adres opgeven welke op de adreszegel wordt vermeld als afzender van het pakket. Daarnaast wordt het pakket volledig blanco verpakt. Hierdoor is er geen enkele verwijzing naar Charles. De ontvanger van het cadeau is hierdoor altijd in de veronderstelling dat jij het pakket persoonlijk hebt verpakt en verstuurd. Een unieke manier om een extra persoonlijk tintje aan het geschenk te geven!

  • Dat is zeker mogelijk! Wij kunnen uw bestelling op een later moment laten bezorgen, indien gewenst. De bestellingen kunnen worden bezorgd van dinsdag t/m zaterdag (excl.feestdagen) op elke gewenste datum, gedurende het gehele jaar. In het bestelproces kunt u zelf een bezorgdatum kiezen.

  • Indien jouw bestelling op werkdagen voor 17:00u door ons is ontvangen kan deze nog op de eerstvolgende dag worden afgeleverd. Tijdens het bestelproces kun je zelf de bezorgdatum selecteren, dus ruim van te voren bestellen behoord ook tot de mogelijkheden!

  • De kosten voor het bezorgen van een bestelling, per bezorgadres, binnen Nederland bedragen €5,95 (exclusief BTW). De bezorgkosten van een brievenbuspakje bedragen €3,95 (exclusief BTW). Voor de bezorging in andere landen gelden afwijkende tarieven. 

  • Vanuit ons eigen magazijn wordt jouw bestelling verpakt en klaargemaakt voor distributie. De distributie wordt verzorgd door PostNL welke jouw bestelling vervolgens netjes gaan afleveren op het aangegeven adres.

  • Wanneer de ontvanger van jouw bestelling niet aanwezig is zijn er een aantal scenario's mogelijk. Indien het afleveradres een bedrijf betreft, en ook geopend is, zal de bezorger het pakket bij een collega of bijvoorbeeld de receptie afleveren. Bij bezorging op een woonadres zal de pakketbezorger proberen om de bestelling bij één van de naastgelegen buren af te leveren. Wanneer dit niet mogelijk blijkt zal de bezorger jouw bestelling bij het eerstvolgende bezorgmoment nogmaals aanbieden of het pakket afleveren bij een pakketpunt in de buurt van het bezorgadres.

  • Het is mogelijk om jouw bestelling bij ons op te halen. Alle bestelling worden verwerkt en verpakt vanuit ons magazijn in Hoofddorp waarbij ook de mogelijkheid is om een bestelling af te halen. Mocht je de bestelling willen ophalen dan vernemen we dit graag op voorhand, zodat we de bestelling kunnen voorbereiden, verpakken en klaarzetten. Je kunt ons hiervan op de hoogte brengen via telefoon of een emailbericht.

  • Zolang je bestelling nog niet door ons is verzonden, is het mogelijk om je bestelling aan te passen. Neem hiervoor contact met ons op via telefoon of email.

  • Zolang je bestelling nog niet door ons is verzonden, is het mogelijk om het bezorgadres aan te passen. Neem hiervoor contact met ons op via de telefoon of een emailbericht.

  • Nadat jouw bestelling door onze transporteur, PostNL, is ontvangen in het sorteercentrum zul je per email de track & trace gegevens ontvangen. Met deze gegevens kun je op de website van PostNL de actuele status van jouw zending bekijken. Zodra het pakket is afgeleverd zul je dit ook terugzien in het statusscherm.

  • Je kunt een bestelling tot 14 dagen na ontvangst bij ons annuleren. Dit kun je aan ons doorgeven via telefoon of een emailbericht. Na annulering heb je nogmaals 14 dagen de tijd om de bestelling retour te sturen.

  • Het kan een keer gebeuren dat je een pakket van Charles ontvangt, maar de naam of het adres op de adreslabel komt niet overeen met werkelijkheid. Neem in dit geval contact op met onze klantenservice. Wij helpen je graag verder en waarderen de actie die ondernomen gaat worden! Zo kunnen wij ervoor zorgen dat het juiste pakket bij de juiste ontvanger wordt bezorgd. Deze situaties kunnen ontstaan als een besteller een foutief adres invoert of wanneer iemand is verhuisd naar een ander adres.

  • Wij houden rekening met de AVG-regelgeving en alleen de besteller zal informatie met persoonvertrouwelijke informatie ontvangen, zoals dat door ons is ontvangen bij het plaatsen van een bestelling. Alle gegevens worden voor een bepaalde periode door ons zorgvuldig opgeslagen ten behoeve van de service en worden verwijderd na de wettelijke periode.

  • Het is mogelijk om jouw bestelling te annuleren, mits deze nog niet door ons is verwerkt en verstuurd. 

  • In een witte wijnpakket vind je een zorgvuldig geselecteerde fles witte wijn, verpakt in een luxe geschenkverpakking. Het doel van een witte wijnpakket is om een complete en smaakvolle ervaring te bieden, perfect voor geschenken of speciale gelegenheden. Natuurlijk kun je ook een persoonlijk kaartje toevoegen voor de ontvanger om hem of haar te verrassen met een witte wijnpakket.

  • Voor een witte wijn liefhebber zijn er verschillende geweldige cadeau-opties. Je kunt bijvoorbeeld kiezen voor een fles van hun favoriete witte wijnsoort, zoals Chardonnay, Sauvignon Blanc, Riesling of Pinot Grigio. Daarnaast zijn er geschenksets beschikbaar met een selectie van witte wijnen uit verschillende regio's, waardoor ze nieuwe smaken kunnen ontdekken.

  • In een rode wijnpakket vind je een zorgvuldig geselecteerde fles rode wijn, verpakt in een luxe geschenkverpakking. Het doel van een rode wijnpakket is om een complete en smaakvolle ervaring te bieden, perfect voor geschenken of speciale gelegenheden. Natuurlijk kun je ook een persoonlijk kaartje toevoegen voor de ontvanger om hem of haar te verrassen met een rode wijnpakket.