• Voor 17u besteld, morgen bezorgd

  • Voeg een kaartje met logo toe

  • Bezorging binnen heel Europa

  • Bedrijven bestellen op factuur

Advies nodig?

Vragen over het plaatsen van een bestelling? Advies nodig bij de productkeuze? Bel of mail ons gerust!

023-2052661 ma-vr 09:00u - 17:00u
stuur een mail binnen 24u antwoord

Adresgegevens

Charles.nl
Wijkermeerstraat 27
2131HB Hoofddorp

KVK 63366231
BTW NL855206317B01

Veelgestelde vragen

Op deze pagina vind je de antwoorden op vragen die wij regelmatig ontvangen. Staat jouw vraag en antwoord hier niet tussen? Neem dan contact op met onze klantenservice. Wij helpen je graag verder!

 

 

Bestellen & betalen

Hoe kan ik mijn bestelling betalen?

 

Er zijn verschillende mogelijkheden om jouw bestelling bij Charles te betalen. Hiervoor kun je kiezen tussen het betalen via je eigen bank, een PayPal account of Creditcard. Daarnaast bieden wij voor bedrijven ook de mogelijkheid om achteraf middels een toegestuurde factuur te betalen.

Betalen via je eigen bank
Via iDeal kun je betalen met een rekening van ABN Amro, Rabobank, ING, SNS Bank, Bunq, ASN Bank, Knab, Moneyou, Regio Bank, Triodos of Van Lanschot. Voor Belgische klanten bieden wij de mogelijkheid om te betalen middels Bancontact, SOFORT, KBC en Belfius.

Betalen via je PayPal account
Geen toegang tot internetbankieren bij je bank? Altijd handig om een PayPal account achter de hand te hebben! Met enkele klikken is je bestelling betaald.

Betalen via je creditcard
Met een creditcard van Mastercard, Visa, Maestro of American Express is het mogelijk om je bestelling te betalen. Uiteraard verloopt alles via beveiligde verbindingen.

Betalen via een toegestuurde factuur
Bestel je namens een bedrijf? Dan is het ook mogelijk om je bestelling achteraf middels een toegestuurde factuur te betalen. De factuur wordt per email toegestuurd na het plaatsen van de bestelling.

 

Kan ik anoniem een bestelling plaatsen?

 

Het is uiteraard mogelijk om anoniem te blijven voor de ontvanger van jouw bestelling. Standaard vermelden wij geen gegevens van de besteller in of op het pakket. Wij beschikken graag wel over jouw eigen gegevens, zoals een emailadres en telefoonnummer, om contact op te nemen indien er vragen of eventuele problemen zijn m.b.t. jouw bestelling.

 

Kan ik vanuit het buitenland bestellen?

 

Vanuit alle landen is het mogelijk om een bestelling te plaatsen bij Charles.

 

Kan ik mijn bestelling annuleren?

 

Het is mogelijk om jouw bestelling te annuleren, mits deze nog niet door ons is verwerkt en verstuurd. 

 

Kan ik mijn bestelling nog aanpassen?

 

Zolang je bestelling nog niet door ons is verzonden, is het mogelijk om je bestelling aan te passen. Neem hiervoor contact met ons op via de telefoon of een emailbericht.

 

Kan ik een bestelling retour sturen?

 

Je kunt een bestelling tot 14 dagen na ontvangst bij ons annuleren. Dit kun je aan ons doorgeven via telefoon of een emailbericht. Na annulering heb je nogmaals 14 dagen de tijd om de bestelling retour te sturen.

 

 

Bezorging

Hoe wordt een bestelling bezorgd?

 

Vanuit ons eigen magazijn wordt jouw bestelling verpakt en klaargemaakt voor distributie. De distributie wordt verzorgd door PostNL welke jouw bestelling vervolgens netjes gaan afleveren op het aangegeven adres.

 

Wat zijn de bezorgkosten?

 

De kosten voor het bezorgen van een bestelling, per bezorgadres, binnen Nederland bedragen €5,95 (exclusief BTW). Voor de bezorging in andere landen gelden afwijkende tarieven. Het complete overzicht van de bezorgkosten naar adressen in het buitenland kun je op deze pagina bekijken.

 

Hoe lang duurt het voordat mijn bestelling wordt bezorgd?

 

Indien jouw bestelling op werkdagen voor 17:00u door ons is ontvangen kan deze nog op de eerstvolgende dag worden afgeleverd. Tijdens het bestelproces kun je zelf de bezorgdatum selecteren, dus ruim van te voren bestellen behoord ook tot de mogelijkheden!

 

In welke landen bezorgen jullie?

 

Naast Nederland is het mogelijk om jouw bestelling in een groot aantal Europese landen te laten bezorgen. Op deze pagina lees je alles over het bezorgen in het buitenland.

 

Kan ik het bezorgadres nog aanpassen?

 

Zolang je bestelling nog niet door ons is verzonden, is het mogelijk om het bezorgadres aan te passen. Neem hiervoor contact met ons op via de telefoon of een emailbericht.

 

Wat doen jullie als de ontvanger niet thuis is?

 

Wanneer de ontvanger van jouw bestelling niet aanwezig is zijn er een aantal scenario's mogelijk. Indien het afleveradres een bedrijf betreft, en ook geopend is,zal de bezorger het pakket bij een collega of bijvoorbeeld de receptie afleveren. Bij bezorging op een woonadres zal de pakketbezorger proberen om de bestelling bij één van de naastgelegen buren af te leveren. Wanneer dit niet mogelijk blijkt zal de bezorger jouw bestelling bij het eerstvolgende bezorgmoment nogmaals aanbieden.

 

Kan ik mijn bestelling ook komen ophalen?

 

Het is mogelijk om jouw bestelling bij ons op te halen. Alle bestelling worden verwerkt en verpakt vanuit ons magazijn in Hoofddorp waarbij ook de mogelijkheid is om een bestelling af te halen. Mocht je de bestelling willen ophalen dan vernemen we dit graag op voorhand, zodat we de bestelling kunnen voorbereiden, verpakken en klaarzetten. Je kunt ons hiervan op de hoogte brengen via telefoon of een emailbericht.

 

Hoe weet ik of mijn bestelling is afgeleverd?

 

Nadat jouw bestelling door onze transporteur, PostNL, is ontvangen in het sorteercentrum zul je per email de track & trace gegevens ontvangen. Met deze gegevens kun je op de website van PostNL de actuele status van jouw zending bekijken. Zodra het pakket is afgeleverd zul je dit ook terugzien in het statusscherm.